Reputációkezelés: Nagyszerű hírnév építése és megtartása

 

Néha úgy tűnhet, hogy olyan keményen dolgozik egy vállalkozás felépítésén, hogy aztán egy szerencsétlen incidens egyetlen szúrása mindent felborít. Nehéz az üzleti hírnévmenedzsmentet szembe nézni, mert az üzleti élet valósága néha olyan kegyetlen lehet. Vegye figyelembe a következő tényeket arról, hogy mit tehet, hogy segítsen Önnek a vállalkozás hírnévmenedzsmentjével kapcsolatban.

 

Mielőtt túl sok energiát fektetne az online hírnévmenedzsmentbe, ellenőrizze, hogy mekkora összegre van szüksége, ha egyáltalán van rá szüksége. Keressen rá vállalkozására a Google és a Bing segítségével. Negatív eredmények jelennek meg? A vállalkozása által üzemeltetett weboldalak és blogok csak néhány találatnál jelennek meg, vagy egyáltalán nem? Ha bármelyik kérdésre igennel válaszol, az azt jelenti, hogy van munkája.

 

Ha gondosabban szeretné szemmel tartani vállalkozásának hírnevét, próbáljon meg riasztási rendszert létrehozni. Ez egy olyan e-mail, amelyet naponta kap, és amely értesíti Önt arról, ha cégét megemlítik az interneten. Ezek ugyan némi pénzbe kerülnek, és rövid időt vesz igénybe a beállításuk, de rengeteg hasznos információval szolgálhatnak.

 

Ha nyilvános baklövést követ el, mutassa meg a világnak, hogy érett, és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de nagy embernek kell lennie ahhoz, hogy ezt elismerje. Ha az emberek látják, hogy valóban bocsánatot kér az elkövetett hibákért, akkor valószínűbbé válik, hogy a jövőben önnel fognak dolgozni.

 

Próbálja meg beguglizni magát, hogy lássa, milyen információk jelennek meg önről. Ha sok a negatív visszajelzés, akkor ezt felhasználhatja arra, hogy jobbá tegye magát. Abban az esetben, ha ellentmondásokat észlel, tegyen meg mindent, hogy kijavítsa azokat. Nem szeretné, ha bármilyen téves információ ártana a hírnevének.

 

Ha vállalkozása szerepel egy olyan értékelő webhelyen, amely lehetővé teszi az üzlettulajdonosok számára a válaszadást, mindenképpen használja ki ezt. Akár jó, akár rossz a visszajelzés, amit kap, válaszolnia kell rá. Köszönje meg azoknak, akik csak dicséretet mondanak, és ajánljon valamit azoknak, akik elégedetlenek.

 

Legyen profi, amikor a közösségi oldalakon posztol. Kerülje az olyan internetes zsargon és szleng használatát, mint a LOL Legyen mindig professzionális. Ugyanúgy reagáljon a hozzászólásokra, mint ahogyan az ügyfeleinek is tenné egy személyes találkozón. Használjon megfelelő nyelvet, és minden válaszát lektorálja, mielőtt közzéteszi.

 

Tartsa elégedettnek jelenlegi ügyfeleit, miközben új ügyfeleket toboroz. Sok vállalat a feltűnő médiát az új ügyfelek bevonására használja, és semmit sem tesz a jelenlegi ügyfeleiért. Ez visszafelé sülhet el, és csökkenhet a teljes nyereség. Ehelyett kínáljon visszatérő ügyfeleinek olyan ösztönzőket, amelyeket az új ügyfeleknek nem kínálnak. Ezzel tudatja ügyfeleivel, hogy értékeli az üzletüket.

 

Soha ne tegyen közzé hamis értékeléseket és megjegyzéseket, amelyek pozitív fényben tüntetnék fel vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél felismeri, ha átverik, és elveszíti a bizalmát Ön és cége iránt. Ahelyett, hogy ügyfeleket nyerne, a végén elveszítheti őket.

 

Mindig megfelelően kell viselkednie ahhoz, hogy pozitív üzleti hírnevet szerezzen. Közvetlenül és őszintén kell kezelnie az ügyfeleket, és ha problémák merülnek fel, gyorsan el kell intéznie azokat. A jó hírnévhez átláthatóságra van szükség az üzleti életben.

 

Ne feledje, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni. Sok olyan üzlettulajdonos van, aki annyira elkedvetlenedik, amikor negatív visszajelzést kap, hogy hagyja, hogy ez alakítsa vállalkozásának formáját. Bár nem esik jól, ha negatív dolgokat lát önről, ne engedje, hogy ez elkeserítse.

 

Ahogy befejezte ezt a cikket, már azon kellett volna gondolkodnia, hogy mit fog azonnal elkezdeni, tenni annak érdekében, hogy vállalkozása továbbra is zökkenőmentesen működjön. Nem akarja, hogy bármilyen bukkanó nehezítse a dolgait. Itt az ideje, hogy megtanulja, hogyan lehet a legjobb szakember, és hogyan kezelje megfelelően az üzleti hírnevét.